вторник, 9 декабря 2014 г.

Мово, наша солов'їна...

Вірші про українську мову


ПЛЕКАЙТЕ МОВУ

Як парость виноградної лози,
Плекайте мову.
Пильно й ненастанно
Політь бур’ян.
Чистіша від сльози
Вона хай буде.
Вірно і слухняно
Нехай вона щоразу служить вам,
Хоч і живе своїм живим життям. 
                                         Максим Рильський 


Я ДО ТЕБЕ, МОВО 

Мово, українська, мово моя мила!
Ти уся із співу, весняних дібров.
Ясна – як усмішка, чиста – як сльозинка.
Ти моє найбільше щастя і любов.

Я до тебе мово, так горнуся щиро
У слова вслухаюсь різні і прості.
Мово моя, мово – найдивніше диво
Ти моя молитва в радості й журбі.

Я тебе, кохана, в душу увібрала
Разом з материнським щедрим молоком,
А  іще з піснями, що їх так співала
Матінка, схилившись над моїм чолом.
Ти уся із співу, весняних дібров.

Мово, моя мово – мовонько шовкова,
У вінку біленькім – світла і легка.
Ти для мене завжди бажана й святкова.
І мене без тебе на землі нема.
                    Людмила Лужецька


НЕ ЦУРАЙТЕСЬ МОВИ 

Не цурайтесь мови – мови тата й мами, 
Мови діда й баби, предків наших всіх. 
Бо її цуратись – сором непошани, 
Бо її цуратись – перед Богом гріх! 
На землі народів Бог створив багато 
І подарував їм скарб усяких мов, 
А у кожну мову, гарну і багату, 
Вклав Cвою небесну ніжність і любов. 
Всі народи світу – то Господні діти, 
Всіх народів мови – то Господній дар, 
Але мова мами – найрідніша в світі, 
В ній є все: і святість, і краса, і чар. 
                    Роман Завадович 


О СЛОВО РІДНЕ! ОРЛЕ СКУТИЙ!
О слово рідне! Орле скутий!
Чужинцям кинуте на сміх!
Співочий грім батьків моїх,
Дітьми безпам'ятно забутий.

О слово рідне! Шум дерев!
Музика зір блакитнооких,
Шовковий спів степів широких,
Дніпра між ними левій рев...

О слово! Будь мечем моїм!
Ні, сонцем стань! вгорі спинися,
Осяй мій край і розлетися
Дощами судними над ним. 
                            Олександр Олесь



ОЙ ЯКА ЧУДОВА УКРАЇНСЬКА МОВА

Ой яка чудова українська мова
Де береться все це, звідкіля і як
Є в ній ліс-лісок-лісочок, пуща, гай, діброва,
Вір, дерелісок, чорноліс. Є іще байрак.

І така ж розкішна і гнучка, як мрія.
Можна “звідкіля” і “звідки”, можна і “звідкіль”.
Є у ній хурделиця, віхола, завія,
Завірюха, хуртовина, хуга, заметіль.

Та не в тому справа, що така багата
Помагало слово нам у боротьбі.
Кликало на битву проти супостата,
То звучало сміхом на полях плаката,
І за все це, мово, дякуєм тобі. 
                                                     Олександр Підсуха


РІДНА МОВА В РІДНІЙ ШКОЛІ

Рідна мова в рідній школі! 
Що бринить нам чарівніш? 
Що нам ближче і миліш 
І дорожче в час недолі? 
Рідна мова! Рідна мова! 
Що в єдине нас злила, — 
Перші матері слова, 
Перша пісня колискова. 
Як розлучимось з тобою, 
Як забудем голос твій 
І в Вітчизні дорогій 
Говоритимем чужою?! 
Краще нам німими стати, 
Легше гори нам нести, 
Ніж тебе розіп'ясти, 
Наша мово, наша мати! 
Ні! В кім думка прагне слова!
Хто в майбутнім хоче жить, 
Той всім серцем закричить:
— В рідній школі — рідна мова! 
І спасе того в недолі 
Наша мрія золота, 
Наше гасло і мета 
— Рідна мова в рідній школі.
О.  Олесь


РІДНА МОВА


Велична, щедра і прекрасна мова. 
Прозора й чиста, як гірська вода, 
Це України мова барвінкова, 
Така багата й вічно молода.

Рідна мова, мов гірська вода, 
Рідна мова вічно молода, 
Рідна мова, в серці з ранніх літ 
Гордо лине мова у політ!

Вона, як ніжна пісня колискова, 
Заходить в серце й думи з ранніх літ, 
Це мова, наче пташка світанкова, 
Що гордо лине у політ!
Ю. Косинська

Комментариев нет:

Отправить комментарий