вторник, 9 декабря 2014 г.

Пам’ятка

Пам’ятка для учнів «Як писати диктант»

1.Уважно прослухайте текст диктанту.
2.Коли вчитель  зачитуватиме кожне речення в цілому, слухайте його до кінця й не робіть    ніяких записів.
3.Починайте записувати речення лише тоді, коли вчитель почне його читати частинами, роблячи тривалі  паузи.
4.Під час записування речення більше звертайте увагу на орфографію (написання слів), але не треба забувати й про розділові знаки.
5.Під час перевірки записаного речення потрібно передусім зважати на інтонацію й особливо ретельно перевіряти поставлені розділові знаки ( у цьому важливу роль відіграють паузи: ледь  помітну паузу роблять у тих місцях, де треба поставити кому, а більш помітну – на місці двокрапки чи тире; явна пауза означає, що треба поставити крапку з комою).
6.Сконцентруйте свою увагу й не відволікайтеся під час написання диктанту.
7.Не «збирайте» помилки, зазираючи під час  написання диктанту в роботу сусіда (як показує практика, на це, по-перше, витрачається час, якого і так мало, а по-друге, потім часто доводиться шкодувати через помилку, допущену внаслідок такого виправлення).


 Пам’ятка «Як учити вірші»
  1.  Бажано вчити вірші упродовж декількох днів.
2.  Прочитай вірш. Які почуття він в тобі пробудив? Постарайся уявити те, про що пише автор.
3.  Прочитай вірш ще 2 – 3 рази і відтвори його напам’ять повністю (можна підглянути в книгу).
4.  Зверни увагу на ті рядки вірша, що гірше запам’ятовуються. Можеш позначити їх ключовими словами або схематичними малюнками на аркуші паперу, який буде у тебе перед очима.
5.  Якщо вірш учити важко, учи його по рядках; потім перший і другий ; перший, другий і третій.
6.  Відклади книжку. Повтори вірш увечері, добре відпочивши після виконання домашньої роботи.
7.  Щодня виразно читай вірш 1 – 2 рази батькам або друзям.
8.  Повтори вірш уранці перед виходом у школу того дня, коли розповідатимеш напам’ять його в класі.


Пам’ятка «Робота із зошитом»
  У зошиті учні виконують класні та домашні завдання; фіксують найважливішу інформацію з теми  уроку; учитель, перевіряючи зошити, виставляє оцінки.
 Чудові слова написав один учень: «Люби зошит, і він тобі допоможе». Красиво оформлений, акуратний зошит буде твоїм помічником на уроці і вдома. Переглядаючи його, ти відновиш у пам’яті весь вивчений матеріал; ще не раз звернеш увагу на свої помилки для того, щоб їх більше не робити.
Може, тобі знадобляться поради з оформлення, ведення і використання зошита?
1.  Оформлення зошита:
 обгорни зошит (використовуй для цього спеціальну обкладинку), акуратно підпиши його;
записи роби синьою ручкою;
  оформляй усі роботи відповідно до вимог вчителя.
2.  Ведення зошита:
 виконуй усі роботи (у тому числі малюнки, схеми) акуратно; 
 не малюй і не записуй у зошиті зайву інформацію, що не стосується теми уроку;
  бережи зошит; не стирай гумкою записи, зроблені ручкою;
 пиши акуратно, розбірливо;
 записуй правила і найважливішу інформацію з теми уроку.
3.  Перевіряння і виправлення помилок:
перевіряй роботу від початку до кінця,  і навпаки;  кожне слово читай по складах;
  якщо не впевнений у правильності написання слова, спробуй згадати правило;
 якщо допустив помилку, не засмучуйся – акуратно виправ її олівцем;
 роби роботу над помилками (аналіз помилок);
якщо не упевнений, спочатку пиши на чернетці;
 подумай, а потім пиши.

Як підготуватися до виразного читання тексту

1. Уважно перечитайте текст. Уявіть собі те, про що у ньому йдеться.
2. Визначте тему, основну думку, основний тон висловлювання.
3. Подумайте з якою метою ви читатимете цей текст, чому будете переконувати своїх слухачів.
4. Підкресліть найважливіші у змісті слова, тобто логічно наголошені.
5. Визначте паузи.
6. Продумайте, як ви можете використати інші засоби усного мовлення: темп мови, гучність голосу тощо.

Як написати твір-опис за картиною

1. Чітко визначити своє розуміння картини, відчуття настрою художника.
2. Створити портретну характеристику героя(героїні) картини.
3. Звернути увагу на деталі, що розкривають образ головного героя.
4. Зробити необхідні повідомлення про художника – виконавця картини.
5. Викладаючи свої думки, обов’язково їх аргументуйте, проаналізуйте кольорову палітру картини.
6. Вживати тільки ті слова, значення яких ви знаєте.
7. Прочитати написане, перевірити зміст, послідовність викладу, грамотність.

Як писати твір-роздум у жанрі есе

1. Розпочинаючи роботу над твором, грунтовно продумайте його тему.
2. Викладаючи в есе свої думки, не забувайте, що воно не претендує на вичерпне трактування теми.
3. Стежте за тим, щоб ваші думки були власні.
4. Визначте свої враження з конкретного питання.
5. Викладайте свої враження з конкретного питання.
6. Дбайливо ставтесь до художньої форми есе.
7. Виражайте суб’єктивну думку.
8. Продумайте, щоб есе було філософського або публіцистичного характеру.
9. Формулюючи речення, намагайтеся використовувати свіжі метафори, афоризми.
10. Визначте головну ідею твору – есе.


Як підготуватися до написання відгуку

1. Приступаючи до написання відгуку на прочитану книгу, важливо продумати мету вашої творчої роботи ( поділитися враженням про книжку, посперечатися з приводу оцінки героїв твору, поставити проблемне запитання, що виникло під час читання до адресата – того,  до кого ви хочете звернутися у своїй роботі – до автора твору, ваших друзів, батьків та ін., - та його форму: твір-роздум, нотатки до шкільної газети тощо).
2. У вступній частині дайте загальну оцінку прочитаному, висловіть свої враження від твору, про який ви пишете відгук.
3. В основній частині докладніше зупиніться на своїх враженнях від прочитаного, конкретно їх аргументуйте, зверніть увагу на позицію автора.
4. Зробіть висновки щодо прочитаного твору.




Як читати книжку

1. Пам'ятай: читання — одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно. 
2. Внутрішньо налаштуйся на читання. Не поспішай, не «ковтай» зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам'ятати прочитане. 
3. Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту. 
4. Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюй поглядом цілі фрази, речення. 
5. Для свідомого сприймання прочитай передмову; перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки. 
6. Коли щось незрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися. 
7. Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект). 
8. Найцікавіше запам'ятай. Порівняй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань. 
9. Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки. 
10. Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний — краще. 
11. Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику. 




Пам’ятка для учнів «Як писати переказ»
Не відволікайтеся під час прослуховування тексту; слухайте уважно, максимально зосередившись на читанні вчителя.
Під час першого прослуховування тексту намагайтеся уявити почуте в образах, а також час і місце, про які йдеться.
Після першого прослуховування тексту намагайтеся згадати, з яких за змістом частин він складається (частини співвідносні з абза­цами) і в якій послідовності розгортаються події чи йде виклад думок. Протягом відведених п’яти хвилин між двома читаннями тексту можна занотувати в чернетці слова, словосполучення, прості речення, дати, умовні позначення (по суті, це має бути план переказу).
Під час повторного читання не намагайтеся записати абсолютно все чи майже все почуте в чернетку, краще занотовуйте ключові слова, словосполучення чи невеликі речення, дати й власні назви. Радимо при цьому в чернетці пропускати між записами по одному-два рядки для того, щоб потім уписати у вільні місця відтворене з пам’яті.
Написавши переказ у чернетці, уважно прочитайте й відредагуйте його (перевірте текст на предмет тавтології, багатства словника, поділу на абзаци, милозвучності, правописного оформлення тощо).
Уважно перепишіть редагований текст начисто.
Перевірте чистовий варіант переказу.



Пам’ятка для успішного написання твору
Пам’ятка для успішного написання твору
1. Обирайте тему не найлегшу, а таку, яка викликає у вас цікавість і хвилює, визначте обсяг матеріалу, який вона охоплює, щоб не відхилятися від теми.
2. Про
думайте основну думку вашого твору і намагайтесь усе підпорядкувати її розкриттю, по можливості доберіть до твору влучний епіграф.
3. Складіть повний та чіткий план і дотримуйтесь його, пишучи 
твір.
4. Намагайтесь оригінально почати роботу, щоб одразу зацікави­ти нею читача, звернути увагу на те, щоб вступ був пов'язаний з темою.
5. Стежте, за логічною послідовністю у викладі матеріалу в ос­новній частині твору.
6. Тему розкривайте глибоко і всебічно, уникайте загальної опи­совості, наводьте конкретні факти для підтвердження своїх думок.
7. Правильно цитуйте, але не переобтяжуйте свою роботу вели кими цитатами.
8. По
думайте, який стиль відповідатиме темі твору, намагайтесь писати охайно, правильною літературною мовою, грамотно, просто, своїми словами, не забувайте про абзаци.
9. Пам'ятайте, що читач мусить відчувати ваше ставлення до того, про що ви пишете.



Пам’ятка «Як працювати над рефератом»
1.     Обери тему реферату. Постав собі такі запитання:
чи дійсно мені це цікаво;
яку практичну користь мені принесе ця робота (окрім позитивної оцінки).
Якщо тема зацікавила тебе, ти добре усвідомлюєш значущість роботи для себе, повідом про вибір вчителя.
2.     Чітко сформулюй мету роботи.
3.    Склади план, у якому зазнач усі частини реферату, зокрема вступну і завершальну.
4.    Почни збирати інформацію. Насамперед слід порадитися з учителем, де і яку інформацію з обраної теми можна одержати. Учитель допоможе тобі скласти орієнтовний список літератури для роботи  над рефератом.
5.    Покажи список батькам:  можливо деякі книги і матеріали є у вас удома. Проте в будь-якому разі відвідай бібліотеку і медіатеку.
6.    Починай вивчати необхідну для написання реферату інформацію. Добре, якщо ти вже умієш користуватися комп’ютером  (інакше тобі знадобиться чернетка). Одержуючи необхідні відомості з обраної теми, занось їх до коп’ютера або записуй у чернетці.
7.    Систематизуй одержану інформацію відповідно до раніше складеного плану, роблячи власні висновки по кожному розділу (параграфу, частині) твоєї роботи.
8.    Узагальни усе вищесказане у завершальній частині, врахувавши мету роботи.
9.    Як оформити реферат, детально розповість вчитель, однак слід дотримуватися таких загальних рекомендацій
титульний аркуш має містити назву реферату, прізвище та ім’я учня, клас, номер школи, навчальний рік;
роботу бажано зробити на комп’ютері і роздрукувати;
 вступ, розділи (параграфи) і висновки мають бути виділені (заголовками, червоним кольором, напівжирним шрифтом тощо);
якщо ти хочеш проілюструвати свою роботу малюнками, схемами, фотографіями,помісти їх у кінці реферату у вигляді пронумерованих додатків (у відповідному місці тексту, укажи номер додатка);
  у кінці роботи подай список використаної літератури, вкажи ПІБ автора, назву книги, видавництво, рік видання.


Комментариев нет:

Отправить комментарий